На українському порталі державних послуг “Дія” 1 вересня запустили ШІ-асистента. Про це повідомив перший віцепрем’єр-міністр – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров у Telegram.
“Україна робить ставку на штучний інтелект. І це не тренд, а наша чітка місія – до 2030 року увійти до топ-3 країн світу за розробкою та інтеграцією ШІ в публічний сектор. Ми фокусуємося на тому, щоб трансформувати “Дію” із цифрового сервісу на повноцінного ШІ-агента, який працюватиме 24/7 і надаватиме послуги без заповнення зайвих форм і полів”, – написав він.
За його словами, Україна першою у світі надаватиме державні послуги за допомогою штучного інтелекту. На порталі вже функціонує перший у світі державний AI-агент, який не просто відповідає на запитання, а надає послуги просто в чаті. Незабаром він буде доступним і в мобільному застосунку, зазначив Федоров.
Він розповів, що вміє “Дія.АІ”.
- Надає послуги. Уже можна дістати в чаті першу послугу – довідку про доходи. Для цього треба написати: “Потрібна довідка про доходи”, і вона з’явиться в особистому кабінеті. Найближчим часом додадуть іще п’ять послуг, які зможе надавати “Дія.АІ”.
- Розповідає про послуги в “Дії”. Можна не шукати інформацію, а просто запитати в чаті “Дія.АІ”, наприклад, як відкрити ФОП чи що таке “пакунок малюка”.
- Добирає послугу під конкретну ситуацію. Наприклад, якщо будинок користувача пошкоджено, “Дія.АІ” підкаже про “єВідновлення” і дасть інструкцію, як отримати відшкодування від держави.
“Зараз “Дія.АІ” працює у форматі відкритого бета-тестування. Ми будемо далі його навчати, щоб він ще швидше і якісніше реагував на запити. Для цього потрібен ваш фідбек, тож тестуйте і ставте лайки, дизлайки та пишіть коментарі просто в чаті”, – додав Федоров.
Контекст
“Дія” – електронний сервіс державних послуг, який створило Міністерство цифрової трансформації України, його запустили 6 лютого 2020 року. До нього входять однойменний мобільний застосунок і портал із публічними послугами.