441 мільйон гривень планують витратити на новий транспортний вузол у Віті-Поштовій, відновлення будівництва якого почалося наприкінці 2024 року
Про це повідомляє інформаційний портал “Легендарний Київ” із покликанням на “КиївВлада”.
Спорудження цього транспортного вузла ще до повномасштабки розпочала азербайджанська компанія Evrascon, однак через порушення умов контракту з нею вирішили розпрощатися. Новим підрядником без конкуренції обрали одеське ТОВ “Автомагістраль-Південь”, оскільки більше ніхто не подав заявки на участь у відповідному тендері.
Як стало відомо КВ з повідомлення електронної системи Prozorro, у листопаді 2024 року Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області уклала з ТОВ “Автомагістраль-Південь” договір на будівництво транспортної розвʼязки на км 21+847 автодороги загального користування державного значення М-05 Київ-Одеса (поблизу села Віта-Поштова). Ціна договору склала 441,59 млн гривень.
Згідно з договором, підрядник до 30 вересня 2025 року повинен виконати підготовчі роботи, перелаштувати кабелі звʼязку, спорудити конструкції шляхопроводу, укласти дорожнє покриття та влаштувати дощову каналізацію.
ТОВ “Автомагістраль-Південь” було єдиним учасником відповідного тендеру.
З 17 грудня 2024 року Служба відновлення та розвитку інфраструктури Київщини повідомила, що роботи з будівництва розвʼязки стартували. Тоді ж у замовника повідомили, що ця розв’язка повинна забезпечити безпечний рух транспорту на різних рівнях на перетині автодороги М-05 із виїздами до прилеглих населених пунктів.
Пізніше в Службі уточнили, що розвʼязка передбачає будівництво тунельної споруди.
Реалізація цього проєкту дозволить демонтувати світлофори та лівосторонні розвороти, що суттєво покращить безпеку руху та підвищить пропускну здатність траси міжнародного значення з інтенсивним рухом майже 49 тисяч авто на добу,
– повідомили у замовника.
Станом на кінець січня 2025 року, як відзвітували в Службі, підрядник очистив будмайданчик, оновив схему організації дорожнього руху, розпочав перенесення інженерних комунікацій, забетонував дві перехідні плити на лівому проїзді, а також продовжував виконувати земляні роботи на підходах до тунелю.
За даними столичного активіста Павла Авдокушина, розвʼязка матиме три частини: розворотну “підкову” (мостова споруда) з боку Києва, розворотний тунель з боку Одеси та кільцеву розвʼязку поряд з трасою та дорогою на Боярку. Він зазначив, що розв’язка має полегшити рух транспорту Одеською трасою та прилеглими автошляхами (у напрямку Боярки та Віти-Поштової), усунути небезпечний розворот на магістралі та забезпечити зручний доступ до Національного військового меморіального кладовища, створення якого наразі триває поруч.
У Службі відновлення та розвитку інфраструктури Київщини нагадали, що будувати розв’язку поблизу села Віта-Поштова розпочали ще до повномасштабного вторгнення за фінансової підтримки Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. Тоді роботи виконувала азербайджанська компанія Evrascon, яка має потужне портфоліо в росії. Зокрема, фірма долучалася до будівництва метро, зведення пішохідної естакади “Парящий мост” у москві, а також численних мостів у різних куточках рф.
Однак, за інформацією замовника, через порушення підрядником контракту після початку великої війни, співпраця з ним була припинена. В чому саме полягали ці порушення, в Службі не уточнили. Також в публічному просторі не вдалося знайти інформації, за якою процедурою Evrascon було обрано підрядником, якою була ціна контракту та скільки грошей цій компанії таки встигли заплатити.
Відповідно до інформації аналітичної системи YouControl, ТОВ “Автомагістраль-Південь” зареєстровано у 2006 році в Одесі. Статутний капітал підприємства складає 40 тис. грн. Головний напрям роботи – зведення доріг і автомагістралей. Засновником компанії є Олександр Бойко, а посаду директора обіймає Микола Тимофеєв.
У інтернет-медіа поширюється кілька версій щодо того, хто фактично контролює ТОВ “Автомагістраль-Південь”. Найчастіше згадуються припущення про зв’язки компанії з наближеними до мера Одеси Геннадія Труханова, а також про сприяння її інтересам з боку колишнього заступника керівника Офісу президента Кирила Тимошенка. Однак прямих офіційних підтверджень цьому нема.
Згідно з інформацією Clarity-project, ТОВ “Автомагістраль-Південь” за результатами публічних закупівель підписало 688 контрактів на загальну суму 169,36 млрд гривень.
ТОВ “Автомагістраль-Південь” має значний список кримінальних проваджень, частина яких пов’язана із можливими фінансовими зловживаннями та ухиленням від сплати податків. Зокрема, відповідно до ухвали Центрального райсуд Миколаєва від 3 січня 2025 року, “Автомагістраль-Південь” разом з іншими компаніями фігурує у провадженні за підозрою у змові з метою розкрадання бюджетних коштів під час будівництва водопроводів у Миколаївській та Дніпропетровській областях.
Незважаючи на це, компанія продовжує брати участь у масштабних інфраструктурних проєктах, зокрема у реконструкції шляхопроводу на столичній Дарниці за 440 мільйонів гривень.
ТОВ “Автомагістраль-Південь” займає провідні позиції серед основних підрядників КК “Київавтодор” – між компаніями укладено 13 контрактів на суму 5,48 млрд гривень.
Також ця компанія у 2024 році посіла друге місце серед лідерів отримання публічних коштів в Україні – отримала понад 10,5 мільярда гривень.
Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області (раніше – Служба автомобільних доріг у Київській області) очолює Руслан Ничік. Служба є регіональним підрозділом Держагентства відновлення та розвитку інфраструктури України на чолі з Сергієм Сухомлином.
Нагадаємо, що у Березані почали будувати другий скляний завод в Україні.