Цей безпілотник має розмах крил більший, ніж у Boeing 747, і може перевозити корисне навантаження до 881 фунта. У спробі переосмислити далекобійне морське спостереження та стратегічне спостереження, французький гігант оборонної електроніки Thales об’єднав зусилля з американським аерокосмічним стартапом Skydweller Aero для розгортання автономної повітряної системи на сонячних батареях, здатної здійснювати безперервний політ, який вимірюється тижнями або місяцями.
Безпілотна платформа, відома як MAPS (псевдосупутник середньої висоти), поєднує передові технології радара та штучного інтелекту з надзвичайною витривалістю для забезпечення безперебійної обізнаності про морську сферу. Компанія Skydweller розробила унікальний дрон на сонячній енергії. Цей безпілотник має розмах крил більший, ніж у Boeing 747, і може перевозити корисне навантаження до 881 фунта (400 кг).
Це значно покращило попередні сонячні безпілотники, використання яких було обмеженим, оскільки вони не могли перевозити важкі вантажі. Працюючи на середніх висотах та без викидів вуглецю, літак дозволяє майже постійне спостереження за величезними морськими просторами, включаючи виключні економічні зони (ВЕЗ), судноплавні шляхи та спірні морські регіони.
Стратегічне покращення відбулося завдяки інтеграції Thales свого радара AirMaster S, легкого набору датчиків на базі штучного інтелекту, спочатку розробленого для пілотованих морських патрульних літаків, таких як ATL2. Працюючи в X-діапазоні з технологією активної електронно-сканованої решітчастої решітки (AESA), AirMaster S забезпечує швидку ситуаційну обізнаність у повітряній, наземній та морській сферах.
Його обробка даних на основі штучного інтелекту дозволяє класифікувати цілі на борту, значно зменшуючи навантаження на наземні системи управління та забезпечуючи ефективне використання пропускної здатності, що є критично важливим для тривалих автономних місій.
Це поєднання ШІ-радара з БПЛА Skydweller з нульовим рівнем викидів створює повністю автономну, стійку платформу ISR, здатну моніторити зони високого рівня в Середземномор’ї, Індо-Тихоокеанському регіоні або Атлантичному регіоні. За словами керівників Thales, ця можливість доповнить існуючі засоби розвідки та спостереження, такі як супутники, пілотовані літальні апарати та звичайні безпілотники, забезпечуючи силам НАТО, ЄС та західних союзників нову оперативну гнучкість у районах, що вимагають постійної присутності.
Це теж варте вашої уваги – Toyota представила оновлений 4Runner TRD off-road 2025 року
Місячні перельоти
Найважливіше те, що радарна система AirMaster S включає функції автоматичного налаштування, які динамічно адаптуються до змін у профілях місій та умовах навколишнього середовища. Такий рівень автономної адаптації підвищує здатність дрона перебувати над регіонами інтересу протягом тривалого часу, не повертаючись на базу та не вимагаючи дорогого наземного втручання.
Себастьян Ренуар, головний комерційний директор Thales у регіоні EMEA, сказав: «Поєднання інтелектуального радара AirMaster S від Thales з системою MAPS Skydweller змінює парадигму місій спостереження. Це забезпечує суверенне, автономне рішення для постійних проблем розвідки та спостереження на морських та прибережних театрах бойових дій». Літаки Skydweller виготовлені з легкого вуглецевого волокна та повністю працюють на сонячних панелях, без потреби в викопному паливі чи традиційній інфраструктурі для заправки.
За даними компанії, платформа може контролювати цілі океанські регіони, відстежувати незаконну торгівлю, проводити операції з боротьби з піратством або забезпечувати спостереження за розвідкою та розвідкою під час конфліктів у «сірій зоні» за значно меншу вартість експлуатації, ніж у традиційних літаків.