У довготривалому конфлікті між українським режисером Андрієм Приймаченком та американською медіакомпанією НВО нарешті поставлено крапку
Про це повідомляє інформаційний портал “Легендарний Київ” із покликанням на “ТОнеТО”.
Він зміг відстояти авторські права в Окружному суді Південного округу Нью-Йорка у справі проти студії, яка шість років тому без дозволу використала його ролик у серіалі “Чорнобиль”.
За словами режисера, внаслідок тривалого процесу обидві сторони дійшли згоди та уклали угоду. Про це Приймаченко повідомив на особистій сторінці у Facebook.
Це суттєвий прецедент, коли вдалось відстояти авторське право українця в суді США у справі з однією з найбільших американських (і світових) медіакомпаній. Деталі угоди розкривати не можна, згідно умов договору. З самого початку цієї справи, понад 6 років тому, моєю метою було відновити справедливість. Якою би не була компанія, з якої би вона не була країни – хоч США, хоч Китай – не можна брати чужий твір і робити вигляд, ніби нічого не сталось,
– написав українець.
Як зізнався Андрій Приймаченко, коли він вирішив взятися за справу проти НВО, навіть не уявляв, наскільки виявиться складним цей процес. Спершу знайти вирішення конфлікту заважала пандемія COVID-19, потім повномасштабна війна, однак врешті-решт йому вдалося домогтися справедливості.
Що відомо про конфлікт
У 2019 році Андрій Приймаченко заявив, що компанія НВО використала його ролик “Наймоторошніша телефонна розмова 20-го століття” в першому епізоді серіалу “Чорнобиль”, не отримавши дозволу. Режисер візуалізував телефонні переговори диспетчерів за 26 квітня 1986-го, а результат своєї роботи оприлюднив на YouTube-каналі “Студія Передова” ще 18 березня 2013-го. З часом аналогічний запис з’явився у британо-американському проєкті.
Якби вони до мене просто звернулися і запитали дозволу використовувати, я б був не проти, лише вказали авторство. Я робив це відео, малював графіку не з комерційною метою, а тому, що давно цікавлюсь темою катастрофи на ЧАЕС і мені вона близька. Я це зробив для свого каналу на YouTube. Мені навіть приємно, що цю роботу використали в проекті такого масштабу. Неприємність в тому, що до мене навіть ніхто не звернувся щодо його використання… В першу чергу я зацікавлений у співпраці, а не в конфлікті,
– сказав Приймаченко.
На допис режисера відреагували в продакшн-компанії Radioactive Films, яка була дистрибʼютором серіалу в Україні. Там зауважили: “Права на використання цього відео були отримані та підтверджені дирекцією музею Чорнобиля в Києві”.
За словами Андрія Приймаченка, він звертався до студії НВО, аби мирно вирішити конфлікт, проте отримав “зухвалі відповіді”, тож вирішив піти судовим шляхом.
Нагадаємо, що у пресцентрі “Інтерфакс-Україна” відбудеться засідання дискусійного клубу “Столичний регіон”.