Більшість українських школярів, які навчаються у школах за кордоном, зараз не хочуть повертатися в Україну. Про це розповіла голова Світової координаційної виховно-освітньої ради (СКВОР) Світового конгресу українців Любов Любчик в інтерв’ю громадській ініціативі “Голка”, опублікованому 14 лютого в YouTube.
Любчик пояснила, що поспілкувалася з дітьми, які навчаються в українській школі в Мюнхені, котру вона назвала взірцевою, – і вони не збираються повертатися в Україну.
“Я їх питала, чи вони планують повернутися в Україну. Більшість дітей, значна більшість дітей не повернеться в Україну, тобто вони вже вибудували собі траєкторію навчання в німецьких вишах, у європейських вишах. Але важливим є не те, повернуться вони чи не повернуться. Важливим є те, щоб вони розуміли, хто вони є, звідки їхнє коріння, і щоб вони брали участь у відбудові й відновленні України”, – сказала голова СКВОР.
Вона зазначила, що українська молодь є надзвичайно талановитою й інтелектуальною. За словами Любчик, її вразили проєкти, які презентували українські школярі.
“З одного боку, я тішилася за них, а із другого боку, мені було дуже шкода, що Українська держава втратила українських дітей. Звісно, це чудовий приклад, який потрібно масштабувати в тих європейських країнах, які дозволяють формат такого типу шкіл”, – розповіла Любчик.
Вона додала, що українські старшокласники, які зараз навчаються в українській школі Free People School у Відні, теж наразі не готові повертатися додому.
“Тому нам треба докладати зусиль, аби втримати цю талановиту українську молодь саме в українському просторі”, – наголосила Любчик.
Контекст
Станом на жовтень 2024 року, за даними Міністерства освіти і науки України, які опублікувала Верховна Рада, в освітній системі країн Європейського союзу було зареєстровано 850 тис. українських школярів.
Одночасно у двох школах (дистанційно – в українській та очно – в освітньому закладі країни перебування) навчалося понад 355 тис. українських дітей, повідомляло Міносвіти в січні 2025-го у відповіді на запит “Нової української школи”.