No Result
View All Result
Легендарний Київ
  • Головна
  • Київ
  • Київщіна
  • Економіка
  • Дім
  • Здоров’я
  • Бізнес
  • Авто
  • КУЛЬТУРА
    • ПРИВІТАННЯ
    • ПОБАЖАННЯ
    • КАЛЕНДАРНІ СВЯТА
    • СЦЕНАРІЇ
    • ОБРЯДОВІ ПІСНІ
    • ТОСТИ
    • Що подарувати?
Легендарний Київ
  • Головна
  • Київ
  • Київщіна
  • Економіка
  • Дім
  • Здоров’я
  • Бізнес
  • Авто
  • КУЛЬТУРА
    • ПРИВІТАННЯ
    • ПОБАЖАННЯ
    • КАЛЕНДАРНІ СВЯТА
    • СЦЕНАРІЇ
    • ОБРЯДОВІ ПІСНІ
    • ТОСТИ
    • Що подарувати?
No Result
View All Result
Легендарний Київ
No Result
View All Result
Головна Авто

Без оливи й охолодження: у Мережі показали унікальний двигун Ford із 80-х – Автоновини

Infoman1 опублікував Infoman1
14.09.2025
in Авто
169 3
320
SHARES
2.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Джерело: Jalopnik

Уявіть собі двигун внутрішнього згоряння, якому не потрібне мастило. Наприкінці 1980-х років інженери Ford не просто уявляли, а й розробили та запатентували таку технологію — концепцію «неохолоджуваного безмасляного» двигуна, яка могла кардинально змінити автомобілебудування, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Ідея, хоч і радикальна, на папері виглядала геніально простою. Замість традиційної масляної плівки, що змащує стінки циліндрів, американські конструктори запропонували використовувати газову подушку. Концепція полягала у створенні мікроскопічного зазору між поршнем і стінкою циліндра. Завдяки руху поршня та спеціальним канавкам у цей зазор затягувалося повітря, створюючи самопідтримувану «газову плівку», яка б і розділяла рухомі частини, запобігаючи їхньому контакту та зносу.

Щоб така система працювала, потрібні були незвичайні матеріали. Патент передбачав широке використання керамічних компонентів, зокрема для головки блоку циліндрів, поршнів та клапанів. Деталі з таких матеріалів, як спечений нітрид кремнію та карбід кремнію, мають низьку теплопровідність. Це дозволяло двигуну утримувати тепло всередині камери згоряння і працювати при екстремально високих температурах, що теоретично підвищувало його ефективність. Менше паразитних втрат, відсутність рідин для змащення та охолодження — все це обіцяло чистіший вихлоп та простішу конструкцію.

У документації описувалися поршні без кілець та зазори на рівні мікронів — близько однієї тисячної дюйма. Форма поршня та циліндра мала радіальний конус. Під час руху поршня в’язке тертя затягувало повітря в зазор, а конічна форма локально стискала його. Це створювало рівномірне поле тиску, що утримувало поршень на повітряній подушці товщиною в тисячні частки дюйма, виконуючи роботу, яку зазвичай робить моторне мастило.

Розробники передбачили й слабкі місця. Під час тактів впуску та випуску тиск у циліндрі низький, тому газова плівка стає слабкою. У ці моменти, а також під час холодного запуску, конструкція покладалася на надзвичайно гладкі та тверді зносостійкі поверхні, щоб пережити короткочасний контакт металу з металом. Проте, як тільки двигун виходив на робочі оберти, газова подушка повністю брала на себе навантаження, а прорив газів у картер падав до мінімальних значень.

На папері переваги були очевидними: відсутність поршневих кілець та системи змащення значно знижувала тертя. Неохолоджуваний блок ефективніше утримував тепло, перетворюючи більшу його частину на корисну роботу. В результаті мав вийти гарячіший, економічніший та екологічніший агрегат, позбавлений складнощів, пов’язаних з використанням мастила.

Однак реальність виявилася набагато складнішою. Підтримання стабільного мікронного зазору між розпеченим поршнем і циліндром — це метрологічний кошмар. Зазор постійно змінюється під впливом температури та навантажень. Хоча кераміка стійка до спеки та корозії, вона крихка, дорога в обробці та вимагає неймовірної точності, що робить масове виробництво економічно невигідним.

Існувала й проблема низьких обертів. Ефективність газової плівки прямо залежала від швидкості руху поршня, тому запуск та робота на холостому ходу були небезпечними зонами, де ризик контакту поверхонь був максимальним. Будь-яка мікроскопічна частинка бруду чи нагару в зазорі могла миттєво пошкодити прецизійні поверхні. Крім того, сучасний двигун потребує мастила не лише для змащення, а й для охолодження компонентів та роботи гідравлічних систем, наприклад, приводу зміни фаз газорозподілу.

Зрештою, головною перешкодою стала екстремальна робоча температура, що сягала 1600 градусів. Управління таким нагрівом та термічним розширенням деталей виявилося надскладним завданням. Через ці виклики патент давно закінчився, а повністю безмасляний автомобільний двигун так і не з’явився. Проте ця смілива ідея не зникла безслідно, надихнувши інженерів на подальші пошуки способів зниження тертя та підвищення ефективності двигунів внутрішнього згоряння.

Підписуйся на наш Telegram-канал

Infoman1

Infoman1

Схожі новини

Porsche Cayenne Electric отримає бездротову зарядку – Автоновини

Porsche Cayenne Electric отримає бездротову зарядку – Автоновини

опублікував Infoman1
04.09.2025
0

Джерело: Autocar Компанія Porsche робить черговий крок у майбутнє, оснащуючи свій майбутній електричний кросовер Cayenne інноваційною технологією бездротової зарядки. Це...

Чому «автомат» остаточно витісняє механічну коробку передач – Автоновини

Чому «автомат» остаточно витісняє механічну коробку передач – Автоновини

опублікував Infoman1
03.09.2025
0

Фото: unsplash.com Епоха, коли механічна коробка перемикання передач була беззаперечним стандартом в автомобільному світі, добігає свого кінця. Водії все частіше...

Хакери почали використовувати Flipper Zero для атак на автомобілі – Автоновини

Хакери почали використовувати Flipper Zero для атак на автомобілі – Автоновини

опублікував Infoman1
23.08.2025
0

Джерело: Jalopnik Багатофункціональний електронний інструмент Flipper Zero знову опинився в епіцентрі суперечок. Цей пристрій, оснащений різноманітними антенами, давно демонізують через...

Автоновинині технології наближаються до реальності: що показав автосалон у Шанхаї – Автоновини

Автоновинині технології наближаються до реальності: що показав автосалон у Шанхаї – Автоновини

опублікував Infoman1
26.07.2025
0

Джерело: Autocar Технології автономного водіння стали центральною темою цьогорічного автосалону в Шанхаї, демонструючи, що майбутнє без водіїв значно ближче, ніж...

ОСТАННІ НОВИНИ

Бучу відвідала делегація з Австрії

Бучу відвідала делегація з Австрії

22.12.2024
Представлений Volkswagen Lavida 2025 New Era — АВТО

Представлений Volkswagen Lavida 2025 New Era — АВТО

31.10.2024
Смертельна економія на Київщині: чому варто замовляти ліцензійні послуги обслуговування газових мереж

Смертельна економія на Київщині: чому варто замовляти ліцензійні послуги обслуговування газових мереж

14.11.2024
Представлений Skoda Enyaq RS Race — АВТО

Представлений Skoda Enyaq RS Race — АВТО

12.10.2024
Київщину відвідав перший джентльмен Данії та відомий кінорежисер Бо Тенгберг

Київщину відвідав перший джентльмен Данії та відомий кінорежисер Бо Тенгберг

04.03.2025
Рада ухвалила закон щодо працевлаштування людей з інвалідністю

Рада ухвалила закон щодо працевлаштування людей з інвалідністю

18.01.2025
Опалювальний сезон у Васильківській громаді розпочнеться з 1 листопада

Опалювальний сезон у Васильківській громаді розпочнеться з 1 листопада

21.10.2024
Вчені представили технологію, яка дозволяє заряджати електромобілі під час руху – Автоновини

Вчені представили технологію, яка дозволяє заряджати електромобілі під час руху – Автоновини

07.10.2024
Нардеп від Київщини виступив з провокативною заявою

Нардеп від Київщини виступив з провокативною заявою

10.10.2024
На Броварщині у ДТП загинули троє людей

На Броварщині у ДТП загинули троє людей

04.12.2024

ПРО НАШ ПРОЕКТ

"Легендарний Київ" – це онлайн-платформа, присвячена культурному життю столиці та Київської області. На порталі публікуються актуальні новини про події, що відбуваються в місті: концерти, театральні вистави, виставки, фестивалі та інші культурні заходи. Крім того, тут можна знайти інформацію про історичні місця Києва, а також рекомендації щодо цікавих локацій для відвідування. Окрім анонсів культурних подій, портал також регулярно висвітлює головні новини Києва, інформує про соціальні ініціативи та важливі зміни у житті міста, щоб кияни та гості завжди залишались в курсі актуальних подій.


Контент сайту розрахований для осіб 21+

КАТЕГОРІЇ НОВИН

  • Авто
  • Без категорії
  • Бізнес
  • Дім
  • Економіка
  • Здоров'я
  • КАЛЕНДАРНІ СВЯТА
  • КИЇВ СЬОГОДНІ
  • Київщіна
  • Новини Київа
  • ПОБАЖАННЯ
  • ПРИВІТАННЯ
  • ТОСТИ
  • Що подарувати?

НОВИНИ ЗА ТЕГАМИ

Air Force Army Congress Flashpoint Marine Corps Navy Off Duty Pentagon Special Forces Submarine Tesla ВПО Новини Ірпеня Новини Броварів Новини Білої Церкви Новини Макарова новини Фастова

ОСТАННІ НОВИНИ НА ПОРАТЛІ

  • Вбивство підлітків у Шаргороді. Підозрюваному ексучителю обрали запобіжний захід
  • Вигідніше за сигарети й алкоголь. У поліції розповіли про зміну ринку української контрабанди
  • Без оливи й охолодження: у Мережі показали унікальний двигун Ford із 80-х – Автоновини
  • Кулінарний хаб запрацював у Васильківському професійному коледжі
  • Зберігав амфетамін: поліцейські Київщини викрили наркодилера
  • Про портал
  • Політика конфіденційності
  • Редакційна політика
  • Підтримка та реклама

© 2024 Спілка молодих журналістів Київа. | Реклама на сайті: ukraina.portal.24@gmail.com

No Result
View All Result
  • Головна
  • Київ
  • Київщіна
  • Економіка
  • Дім
  • Здоров’я
  • Бізнес
  • Авто
  • КУЛЬТУРА
    • ПРИВІТАННЯ
    • ПОБАЖАННЯ
    • КАЛЕНДАРНІ СВЯТА
    • СЦЕНАРІЇ
    • ОБРЯДОВІ ПІСНІ
    • ТОСТИ
    • Що подарувати?

© 2024 Спілка молодих журналістів Київа. | Реклама на сайті: ukraina.portal.24@gmail.com

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In