Найбільше у світі сертифікаційне суспільство — Lloyd’s Register — опублікувало звіт про перспективи переходу суперяхт на атомні силові установки. Цього вимагає кліматична повістка та здоровий глузд, вважають в асоціації, яка задає тон судочинству та судноплавству у всьому світі. Військово-морський флот провідних країн понад 70 років використовують атомні силові установки на підводних човнах, тому це перевірена часом і безпечна технологія.
Очевидним ефектом переходу на атомну енергію у сфері елітного яхтингу стане припинення парникових викидів від спалювання двигунами яхт дизельного палива. Гострота проблеми підкреслюється тим, що невеликий, загалом, прошарок надбагатих громадян на супер’яхтах робить значний внесок у збільшення температури Землі. Але, як зазначають у звіті аналітики Lloyd’s Register, вигод від переведення яхт на атомні силові установки помітно більше за одну.
По-перше, атомний привід та запас палива для нього займатимуть на яхті відчутно менше місця, ніж запас дизельного палива та відповідна силова установка. Навіть оснащення яхт новомодними водневими осередками та запасом стисненого водню не позбавляє необхідності утримувати дизельну установку та запас палива для тривалих переходів. Звільнення простору на яхтах від запасів дизеля та двигунів надасть більше місця для зручностей пасажирам.
По-друге, атомне паливо на основі урану може десятиліттями виробляти потужність без заміни. З урахуванням досвіду підводних човнів, перезавантаження може знадобитися раз на 30 років. Це дає можливість не тільки економити на витратах на паливо в довгостроковій перспективі (у короткостроковій воно буде дорожче заправки дизелем), але також забезпечить вільне пересування по всіх морях та океанах без необхідності заходити кудись на дозаправку.
«Атомна енергія має потенціал для таких же перетворень у судноплавстві, як перехід від дерева до заліза або від вітрил до пари, — сказав Енгель-Ян де Бур (Engel-Jan de Boer), директор світового яхтового сегмента Lloyd’s Register, у прес-релізі . — На відміну від альтернативних видів палива, які могли б служити прямою заміною традиційним системам, що працюють на мазуті, атомна енергетика є фундаментальним зрушенням, яке може змінити яхтинг класу люкс».
Питання, на яке потрібно відповісти, полягає в тому, коли яхти повинні перейти на таку силову установку. Згідно зі звітом, власники яхт розділилися в думках щодо того, чи слід вносити ці зміни до кінця десятиліття або впроваджувати їх протягом більш тривалого періоду після того, як технології, що розробляються, досягнуть певної зрілості. Наприклад, коли розпочнеться сертифікація та впровадження малих модульних реакторів. У будь-якому випадку складається враження, що поява атомних силових установок для яхт — лише питання часу.