В автомобільній індустрії нерідко трапляються ситуації, коли технологічні нововведення стають не стільки розв’язанням проблем, скільки джерелом нових незручностей. Саме така доля спіткала нещодавно запроваджену вдосконалену систему попередження про відволікання уваги водія (ADDW), яка, за іронією долі, з’явилася на світ після масового впровадження в автомобілях сенсорних планшетів на приладовій панелі. Як повідомляє Auto Swiat, ця система, яка стала обов’язковою для нових моделей з липня 2024 року, а з липня 2026 року пошириться на всі нові продані автомобілі, покликана слідкувати за рівнем уваги водія під час руху, інформує Автопілот.
ADDW аналізує час, проведений за кермом, фіксує повторювані та хаотичні маневри, які можуть свідчити про втому або сонливість водія. Крім того, за допомогою вдосконалених датчиків, камер та штучного інтелекту система в режимі реального часу відстежує, куди саме спрямований погляд водія. Активуючись на швидкості від 20 кілометрів на годину, ADDW має спрацювати не пізніше ніж за шість секунд неуважної їзди. На швидкостях понад 50 кілометрів на годину достатньо відвести погляд від дороги, наприклад, на екран планшета, всього на 3,5 секунди, щоб отримати не лише візуальне, але й досить гучне та дратівливе звукове попередження: “Дивіться вперед!”.
Система ADDW аналізує тривалість поїздки та нерівномірні маневри, які можуть вказувати на втому водія, а також у реальному часі відстежує напрямок його погляду за допомогою датчиків, камер та штучного інтелекту
Звісно, теоретично систему ADDW можна вимкнути, проте на практиці цей процес часто виявляється досить складним та напружливим. Водієві необхідно після запуску двигуна здійснити цілу низку дій, щоб деактивувати спочатку асистент швидкості, а потім і асистент пильності. Спроби обійти систему, наприклад, заклеївши камеру пластиром, також не завжди призводять до бажаного результату. Залежно від марки автомобіля, на екрані може з’явитися попередження про несправність системи або ж повідомлення з пропозицією відрегулювати положення сидіння, оскільки обличчя водія не розпізнається. На щастя, такі повідомлення зазвичай не супроводжуються звуковими сигналами.
Важливо зазначити, що навіть якщо водієві вдасться вимкнути попередження, сама система ADDW найчастіше продовжує працювати у фоновому режимі. У випадку дорожньо-транспортної пригоди, спричиненої відволіканням уваги на заводський планшет, встановлений на приладовій панелі, бортовий самописець (EDR) обов’язково зафіксує цей факт. Таким чином, попри те, що автовиробник сам створив систему, яка потенційно може відволікати водія, відповідальність за використання цієї системи під час руху все одно покладається на водія. Нова технологія, покликана підвищити безпеку, натомість викликає роздратування та може мати непередбачувані юридичні наслідки.
Раніше Автопілот назвав звичку, яка “з’їдає” 20 % вартості автомобіля. Не робіть цього, якщо хочете продати свій автомобіль вигідно.
Підписуйся на наш Telegram-канал